SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü mazmun. Fakat bu dü mazmun mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri yürekin ciddi olan bu dü mazmun, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü mazmun da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman henüz harisçekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması yürekin meydana getirilen çhileışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk arkaışı meselelemlerinin kâffesine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini pozitifrmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, alıcı kitlesini imar etmek açısından da nispeten önemlidir. Başkaca SEM çhileışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çhileışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çhileışmalardır. SEM muayyen bir bütçe yürekin maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları muayyen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak yürekin meydana getirilen çhileışmalardır. Elkızı, bu içinlaştırmayı bir zaman henüz harisçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki fark; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO yürekin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi yürekin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama mazmunı arasındaki bir başka önemli fark da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları başüstüneğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu gidişat değişikdır. SEO çhileışmaları henüz natürel uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir yoğunluk rahatışı sağlar.
Bu dü mazmun, yürekerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çhileışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise nişane henüz ticari başüstüneğu yürekin yürekerikler SEO çhileışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu düşünmek değildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü mazmun arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz bol evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.